Handelsbetingelser

/Handelsbetingelser
Handelsbetingelser2018-08-10T17:00:03+00:00

Før du handler, bør du læse disse handelsbetingelser. Når handelen indgås, accepterer både du og InsektOrama, at handelen er indgået på disse betingelser.

Ekspedition og levering
Din ordre ekspederes normalt indenfor 1-2 hverdage. Prisen for ekspedition, emballage og fragt er fra 39 kroner, afhængigt af den valgte omdelingsform. I øjeblikket sender vi ikke til Grønland, Færøerne og udlandet.

Fortrydelsesret
Der er som udgangspunkt 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Som hovedregel er emballagen en væsentlig del af varen, og må ikke være brudt. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen indenfor rimelig tid. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Se også punktet “Reklamation og varereturnering”.

Bemærk dog, at der ikke er fortrydelsesret på varer med begrænset holdbarhed, herunder levende dyr og foder.

Reklamationsret
InsektOrama yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler skal meddeles InsektOrama indenfor rimelig tid.

Reklamation og varereturnering
Reklamation og anden henvendelse kan ske via vores kontakside. Returnering af varer kan ske til:

InsektOrama
Lyngens Kvarter 103
7400 Herning

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse og kopi af eventuel forudgående korrespondance. Vi anbefaler, at du kontakter os forud for en evt. varereturnering.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, kan der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og InsektOrama vil i givet fald have brug for at få oplyst et kontonummer hvortil refusionen kan ske.

Varebeskrivelser og fotos
Når du i butikken kigger på en vare, er det altid varebeskrivelsen, der præcist angiver, hvilken vare der er tale om. Eventuelle fotos er kun vejledende, og er ikke nødvendigvis en afbildning af varen. Eksempelvis kan et foto vise nærbillede af et enkelt dyr, selv om varen jævnfør produktbeskrivelsen er en kultur med hundredevis af individer. Emballagetyper, mængder, farvetoner osv. kan også afvige fra det der er afbildet.

Særligt vedr. levende dyr
Vi sørger naturligvis for at dyrene er helt friske og har haft mulighed for at spise og drikke umiddelbart før afsendelsen. Med det udgangspunkt tager dyrene ikke skade af rejsen med postvæsenet, men det er naturligvis vigtigt, at du sørger for at afhente og udpakke dyrene samme dag de når frem. I modsat fald fraskriver InsektOrama sig ansvaret for dyrenes velfærd.

Det er vores erfaring, at dyrene normalt altid vil være i god stand, når du modtager dem. Skulle der mod forventning være problemer, er det vigtigt, at du straks efter udpakningen kontakter os. Kontakttidspunktet er at betragte som det tidspunkt, hvor dyrene er afhentet/udpakket, og vil kunne indgå i en vurdering af, hvorvidt eventuelle helbredsproblemer med dyrene kan henføres til for lang henliggelsestid for pakken.

Bemærk i øvrigt, at insekter generelt har et kort liv, og at død pga. alderdom og andre naturlige årsager, er forventeligt i et vist omfang. Hvis der er enkelte døde individer ved udpakningen, vil det således normalt ikke være et udtryk for, at der er noget i vejen med dyrene som sådan. Vi sender normalt ekstra dyr med, så du som minimum modtager de levende foderdyr du har bestilt. Kontakt os, hvis du oplever problemer med dette.

Flere særskilte pakker
Af hensyn til dyrene, sendes de altid direkte fra opdrætteren til dig. InsektOrama samarbejder med flere opdrættere, så alt afhængigt af hvilke dyr du bestiller, kan ordren i nogle tilfælde leveres i flere særskilte pakker. I givet fald er det InsektOrama, der betaler den ekstra fragtomkostning.

Ansvar og sprog vedr. website og service
InsektOrama kan ikke garantere, at websitet til enhver tid er fejlfrit og i drift. Der tages forbehold for trykfejl. Kontrakter med insektOrama kan kun indgås på Dansk.